S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Türk Dışişleri Bakanlığı: Deniz alanları için Kıbrıs’a ve AB’ye tepki
Türkiye Dışişleri Bakanlığı temsilcisi Öncü Keçeli, “Türkiye’nin Kıbrıs adasının batısında yasal hak ve sorumlulukları vardır ve Kıbrıslı Türklerin de adanın çevresindeki bölgelerde yasal hakları vardır” dedi.
Öncü Keçeli’nin açıklamasının tamamı;
“Aslında Avrupa Birliği’nin bir direktifine dayanan ve tüm üye ülkeler tarafından hazırlanan Deniz Sahası Planlaması’nda tanımlanan alanlar Türkiye’nin ve KKTC’nin haklarını ihlal etmektedir. Bildiğiniz gibi ülkemiz, Akdeniz’deki Türk kıta sahanlığının sınırlarını 2004 yılından bu yana ve en son 2020 yılında Birleşmiş Milletler’de kayıt altına alıyor. Başından beri Güney Kıbrıs Rum Yönetimi’nin deniz yetki alanlarına ilişkin tek taraflı eylemlerinin kabul edilmeyeceği ve ülkemizin bu bağlamda sahadaki uygulamalarının devam ettiği belirtildi. Rum tarafının bu kez Avrupa Birliği’nin Denizcilik Mekansal Planlama Direktifi’nden yararlanma girişimi, nafile çabaların son halkası olarak değerlendiriliyor.
Türkiye, Kıbrıs Adası’nın batısında yasal haklara ve yargı yetkisine sahip olup, Kıbrıslı Türkler de adanın çevresindeki alanlarda yasal haklara sahiptir. Rum yönetiminin iddialı, gerçeklikten kopuk ve hiçbir geçerliliği olmayan hukuk dışı girişimleri, Kıbrıs sorununun kapsamlı, adil ve sürdürülebilir çözümüne yönelik çabalara zarar vermektedir.
Türkiye’nin Avrupa Birliği dâhil üçüncü taraflardan beklentileri değişmedi. Deniz yetki alanları ve bağlantılı konuların Kıbrıs çözüm süreci üzerindeki olumsuz etkileri göz ardı edilmemelidir. Bölgede oldubitti yaratmaya çalışmak yerine, Kıbrıs çözümünün ancak adadaki gerçeklerle mümkün olabileceğini kabul ederek, Rum tarafının KKTC ile iş birliğini geliştirmeye teşvik edilmesini bekliyoruz.”
Kaynak: https://www.kathimerini.gr/politics/foreign-policy/562799125/toyrkiko-ypex-antidrasi-enantion-tis-kyproy-kai-tis-e-e-gia-tis-thalassies-perioches/ (Erişim tarihi, 25.12.2023)