S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Tempi tren kazasının üzerinden bir yıl geçti fakat korkular hala devam ediyor!
Bir yıl önce Yunanistan’da yaşanan tren felaketinde 57 kişinin ölmesinin ardından hükümet, onlarca yıldır süren ihmal nedeniyle çökmekte olan sistemi düzeltme sözü verdi. Başbakan Kyriakos Mitsotakis kazadan haftalar sonra yaptığı açıklamada, “Trenler mümkün olan maksimum düzeyde güvenlikle faaliyetlerine devam edecek” dedi. Ancak bir yıl sonra, kaza uzmanları ve demiryolu yetkilileri, sistem eksikliklerinin kazaya yol açtığına dair artan kanıtlara rağmen, tren güvenliğini önemli ölçüde artırmak için çok az şey yapıldığını söylüyor.
Yetkililer Reuters’e yaptığı açıklamada, Avrupa Birliği yasalarına göre zorunlu olan uzaktan tren kontrol ve iletişim sistemlerinin hâlâ çalışmadığını söyledi. Ana demiryolu işletmecisindeki demiryolu personeli sayısı kazadan bu yana düştü ve geri kalanlar yeni eğitimleri bekliyor. Yunanistan’ın parçalanmış demiryolu yönetimine yönelik reform eksikliğinin ilerlemeyi yavaşlattığını söylediler. Bu durum, güvenliğin artırılmaması halinde Yunanistan’ın demiryolu ağının gelecekte kazalara açık olacağını söyleyen uzmanları endişelendiriyor.
Bu sırada yaslı aileler ve hayatta kalanlar yanıt talep ediyor. Kurbanların akrabaları tarafından görevlendirilen kaza araştırmacısı Kostas Lakafossis, “Dersimizi almadık ve harekete geçmedik” dedi. “Maalesef demiryolunun durumu daha iyi değil.”
Yunanistan Ulaştırma Bakanlığı Reuters’e demiryolunu yenilemek için kapsamlı bir plan uyguladığını ve Eylül ayında yaşanan sel felaketinin neden olduğu büyük hasara rağmen demiryolu güvenliğinin artırılmasında önemli ilerleme kaydedildiğini söyledi. Ancak daha fazlasının yapılması gerektiğini de kabul etti.
Kaynak:https://www.ekathimerini.com/in-depth/analysis/1232819/a-year-after-greeces-worst-train-disaster-railway-safety-fears-persist/ (Erişim tarihi, 28.02.2024)
Bu içerik 28.02.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 52 kez okundu.