Ana Sayfa » Haftalık Balkan Raporu (07-13 Mart 2024) » Özel ..
S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Özel üniversitelere ilişkin yasa tasarısı 159 “evet” oyuyla kabul edildi
Milli Eğitim Bakanlığı’nın devlet dışı, kâr amacı gütmeyen üniversitelerin kurulmasına ilişkin yasa tasarısı Meclis tarafından kabul edilmiştir.
Tasarının esasına ilişkin olarak oy kullanan 299 milletvekilinden 159’u (158’i Yeni Demokrasi Partisinden ve bağımsız H. Katsivardas) tasarı lehinde oy kullanırken, 129 milletvekili aleyhte oy kullanmış, 11 milletvekili ise çekimser oy kullanmıştır.
Kar amacı gütmeyen üniversitelere ilişkin tartışmalı maddelerin çoğu çoğunluk tarafından kabul edilirken (158+1), bölgesel üniversitelerin öğrencileri için barınma ödeneğinin yıllık 500 avro artırılmasına ilişkin değişiklik büyük çoğunluk tarafından kabul edildi (244 lehte, 25 aleyhte, 30 çekimser). Trakya Demokritus Üniversitesi’nin (DUTH) güçlendirilmesi, Yunanistan Açıköğretim Üniversitesi’nin (Hellenic Open University) işleyişine ilişkin çerçevenin modernizasyonu ve üniversitelerin güçlendirilmesi ile ilgili maddeler de büyük bir çoğunlukla kabul edildi.
Daha önce Parlamento’da siyasi liderler düzeyinde tasarıya ilişkin hararetli bir tartışma yaşanmış, Başbakan Kiriakos Mitsotakis, PASOK’un önerisi nedeniyle Nikos Androulakis’i eleştirerek “kimse İskandinav modelinin ne olduğunu anlamadı, söyledikleriniz İskandinav bulmacası” demişti.
Milli Eğitim Bakanı Kiriakos Pierrakakis yaptığı konuşmada, tasarıya karşı olduğunu ifade eden Aleksis Tsipras’ın açıklamasını eleştirerek şunları belirtti: “Bu konudaki rahatlığımı sizlerle paylaşmak istiyorum. Çünkü eğer bu tasarının kaderi, konferansınız öncesinde kamuoyuna yapılan önceki açıklamanın kaderi olacaksa, bu bizim yelkenlerimizde güçlü bir rüzgâr olacaktır.”
Başbakan Kiriakos Mitsotakis, parlamentoda daha önce yaptığı açıklamada “Parlamento bugün Yunan eğitiminde radikal bir atılımı onaylamaya çağrılıyor” dedi ve tasarının “bir yandan gençlere kendi ülkelerinde eğitim almaları için daha fazla seçenek sunarken, diğer yandan Yunanistan’ı uluslararası eğitim haritasına yerleştirmeyi amaçladığını” sözlerine ekledi.
Ayrıca, “yükseköğretimde katı bir devlet tekeline sahip olan son kişiler” olduklarını savunarak, “tüm bu değişikliklerin Yunan toplumunun ezici desteğine sahip olduğunu” ve “bazı kişilerin kariyerlerini ‘şirketler üniversitelerden dışarı’ diye bağırarak yaptığı dönemin geri dönülmez bir şekilde geçtiği” görüşünü dile getirdi.
PASOK Başkanı Androulakis eleştirilerine devam ederken, sözde “İskandinav örneği” ile ilgili de “akademik yaşamın değerini kâr uğruna feda etmiyoruz” dedi.
SYRIZA Başkanı Sokratis Famellos, “75 Anayasası, bağımsızlık sonrası Yunanistan’ın, 50 yıl önce, bugün sizden çok daha ileri ve çok daha ilerici olduğunu kanıtlamaktadır, çünkü o zaman demokrasimizin temel taşında yükseköğretimin bir meta olmadığı ve öğrencilerin müşteri olmadığı öngörülmüş ve yansıtılmıştır. Ve siz 50 yıl sonra, son derece muhafazakâr bir görüşle, yükseköğretimin bir meta, öğrencilerin de müşteri olduğunu söylüyorsunuz.” dedi ve sözlerini tamamladı.
Kaynak: https://www.kathimerini.gr/politics/562923373/psifistike-to-nomoschedio-gia-ta-mi-kratika-aei-me-159-nai/ (Erişim tarihi, 11.03.2024)
Bu içerik 09.03.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 41 kez okundu.