Kamu hizmetlerinde yapay zeka, Arnavutluk hükümeti sanal asistanını tanıtıyor

Resim
Arnavutluk Başbakanı Edi Rama, bugün vatandaşların hizmetine sunulacak olan yapay zeka tabanlı sanal asistanı tanıttı.

En yeni teknoloji olan "Sanal Asistan 1.0", vatandaşların günlük yaşamını kolaylaştırmak, devletle etkileşimi basitleştirmek ve hızlandırmak için tasarlandı.
Hükümet başkanı Edi Rama, “e-Arnavutluk'taki her bir vatandaşın Sanal Asistan 1.0’ı, Yapay Zekanın Kamu Hizmetkarı”nı tanıttı.
2024 yılı içerisinde “canlı” da olacak olan Sanal Asistan, ses ve görüntülü olacak ve tüm başvuru sürecini vatandaş adına yapacak. Yapay zekaya yönelik ANA ekibinin dünya teknoloji devi Microsoft ile yaptığı işbirliği sayesinde en yeni teknolojinin uygulanması mümkün oldu. Bu asistan sadece bir bilgisayar programı değil, vatandaşların 7/24 yol göstericisi ve yardımcısıdır.
"Yeni yıl arifesinde vatandaşlarımıza her birinin hizmetkarı, bir kamu görevlisi, bir asistanı, iş günü ve tatil günleri, ne olursa olsun günün ve gecenin her saatinde hizmet verecek şekilde hazır bulunduracağız. Vatandaşların e-arnavutluk üzerinden etkileşimde bulunabilmeleri ve başka yardıma ihtiyaç duymadan hizmet alabilmeleri için yardımcı olacak.
Pek çok durumda dijital sistem kullanıcılarının aslında sistemlerin kendisiyle ilgili olmayan, başvuru prosedürlerindeki adımların yanlış atılmasından kaynaklanan sorunlarla karşılaştığını çok iyi biliyoruz. Bu, artık tüm etkileşimin dijitalleştirildiği ve artık herhangi bir fiziksel etkileşimin bulunmadığı kadastro başvurularında bile gerçekleşecektir. Bu, herhangi bir belge için başvurduklarında bile olacaktır.
Amacımız, sanal asistanı veya vatandaşın bu kişiselleştirilmiş kamu hizmetlisini, önceden altını çizmek istediğim gibi, ortak yönetim platformuna genişletmektir. Ben önceden altını çizmek istedim ancak Linda mutlak surette size daha detaylı bilgi vereceği üzere şimdilik yazılı etkileşim yoluyla vatandaşlarla iletişim kuracak olan asistan, vatandaşları bir süre tanıdıktan sonra hem sesli hem de yüz yüze etkileşimde bulunacak, hatta başvuru sürecinde onlara rehberlik eden bir asistan olmanın ötesinde bizzat hizmeti alan kişi olmaya hazırlanmaktadır.
Rama, “Dolayısıyla vatandaşın talep ettiği hizmeti ve bugün yaptığı tüm işlemleri bu kişisel kamu görevlisinin yardımıyla yapacağı günün çok uzakta olmayacağı, muhtemelen önümüzdeki yıl içinde gerçekleşeceğine inanıyoruz. Şimdi bu kamu hizmetkarının yardımıyla vatandaşın kendisi, ilgili belgeyi ve ilgili cevabı, herhangi bir fiziksel etkileşim olmadan alabilecektir" dedi. 
Bu içerik 28.12.2023 tarihinde yayınlandı ve toplam 72 kez okundu.