S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
IMF: Yapay Zekâ Arnavutluk gibi gelişmekte olan ülkelerde işlerin yüzde 26-40'ını tehlikeye atıyor
Yapay Zekâ dünya çapındaki işlerin neredeyse %40’ını etkileyecek, bazılarının yerini alacak ve diğerlerini tamamlayacak. Uluslararası Para Fonu Genel Müdürü Kristalina Georgieva, blog aracılığıyla, yeni potansiyelden yararlanmak için politikalar arasında bir dengeye ihtiyaç olduğunu söyledi.
Dünyanın üretkenliğinin, küresel büyümeyi artırabilecek ve dünya çapında gelirleri artırabilecek bir teknolojik devrimin eşiğinde olduğunu söyledi. Buna rağmen işlerin yerini alabilir ve eşitsizliği derinleştirebilir.
Yapay Zekânın hızlı gelişimi dünyayı şaşkına çevirdi ve küresel ekonomi üzerindeki potansiyel etkisine ilişkin önemli soruları gündeme getirdi. Yapay zekâ ekonomileri karmaşık şekillerde etkileyeceğinden net etkiyi tahmin etmek zordur.
IMF, ülkelerin yapay zekânın büyük potansiyelini insanlığın yararına güvenli bir şekilde kullanmak için bir dizi politika oluşturmasını öneriyor.
Geçmişte otomasyon ve bilgi teknolojileri rutin görevleri etkileme eğilimindeydi, ancak yapay zekâyı diğerlerinden ayıran şeylerden biri de yüksek vasıflı işleri etkileme yeteneğidir.
Sonuç olarak, gelişmiş ekonomiler, gelişmekte olan pazarlara ve gelişmekte olan ekonomilere kıyasla yapay zekâdan kaynaklanan daha büyük risklerle karşı karşıyadır, ancak aynı zamanda faydalarından yararlanma fırsatları da daha fazladır.
Gelişmekte olan piyasalarda ve düşük gelirli ülkelerde Yapay Zekâ riskinin sırasıyla %40 ve %26 olması bekleniyor. Bu bulgular, gelişmekte olan pazarların ve gelişmekte olan ekonomilerin yapay zekâ nedeniyle daha az ani kesintilerle karşı karşıya kaldığını gösteriyor.
Yapay Zekâ aynı zamanda ülkeler içindeki gelir ve servet eşitsizliğini de etkileyebilir. Gelir gruplarında kutuplaşma yaratılacak ve yapay zekâdan yararlanabilen çalışanların üretkenliklerinde ve ücretlerinde artış görülecek.
Çoğu senaryoda yapay zekânın genel eşitsizliği daha da kötüleştirmesi muhtemeldir; bu, politika yapıcıların teknolojinin toplumsal gerilimleri daha da artırmasını önlemek için proaktif olarak ele alması gereken endişe verici bir eğilimdir.
Kaynakça: http://www.panorama.com.al/fmn-inteligjenca-artificiale-rrezikon-26-40-te-vendeve-te-punes-ne-vendet-ne-zhvillim-si-shqiperia/ (Erişim tarihi, 28.05.2024)