S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Danışma Kurulu Azınlık eğitimindeki son gelişmeleri değerlendirdi
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu’nun (BTTADK) 1 Ağustos 2021 tarihinde gerçekleştirdiği toplantıda, azınlık eğitimiyle ilgili son günlerde yaşanan gelişmeleri değerlendirdi ve aşağıdaki açıklama yayınlandı.
"Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu, 1 Ağustos 2021 Pazar günü gerçekleştirdiği toplantıda, azınlık eğitimiyle ilgili son günlerde yaşanan gelişmeleri değerlendirmiş ve bazı önemli hususları kamuoyunun dikkatine sunma kararı almıştır.
Ülkemiz Yunanistan’ın ve özellikle mevcut hükümetin, azınlık eğitimiyle ilgili antidemokratik uygulamaları ve yıllardır dile getirilen haklı taleplere karşı duyarsız tutumu karşısında hayal kırıklığımızı ve tepkimizi vurgulamak isteriz.
Talep ve çağrılarımıza adeta kulaklarını tıkayan hükümetteki siyasilerin ve ilgili bakanlıklardaki yetkililerin vurdumduymazlığını kınadığımızı ifade ederiz.
Son yıllarda adeta kural haline gelen azınlık okullarının öğrenci azlığı bahanesiyle kapatılma kararının bu yıl da uygulandığını üzüntüyle gözlemlemekteyiz. Yeni eğitim yılı öncesinde Batı Trakya genelinde Rodop ilinde 8 ve İskeçe ilinde 4 olmak üzere toplam 12 azınlık ilkokulunun daha kapatılan azınlık okulları kervanına eklenmesi karşısında endişemizi bir kez daha ifade ederiz. Azınlık eğitiminin Lozan antlaşması başta olmak üzere, uluslararası anlaşmalar ve Türkiye ile Yunanistan arasında imzalanan anlaşma ve sözleşmeler ile statüsünün belirlendiğini hatırlatır ve bu statüye aykırı olarak son yıllarda alınan kararların bir son bulmasının vaktinin çoktan geldiğini hatta geçtiğini belirtmek isteriz.
Bu yıl açıklanan kapatma kararları bütün ülkenin tatile girdiği bir dönemde yayınlanmıştır. Başlı başına bu durum bile kararın Batı Trakya Türk Azınlığına karşı planlı ve art niyetli bir çabanın parçası olduğunu açıkça ortaya koymaktadır.
Öte yandan geçtiğimiz günlerde mecliste kabul edilen eğitimle ilgili yasa tasarısında ülke genelindeki okulların faaliyetine bazı idari özerklikler getiren düzenlemeden, azınlık okullarının kapsam dışı bırakılması ve okulların, farklı sivil toplum kuruluşları, yerel yönetimler, eğitim kurumları, araştırma merkezleri gibi kurumlarla işbirliği ve ortak çalışmalar yapabilmesi, ayrıca okulların bağış kabul edebilmesi, eğitim, spor ve kültür faaliyetlerinde okul binalarından yararlanma veya kullanılmayan okul binalarının yerel yönetimler tarafından benzer faaliyetler için kullanılabilme gibi konuları düzenleyen yasada, azınlık okullarının kapsam dışı bırakılması azınlık milletvekillerimizin tepkisine neden olduğu gibi, akıllarda soru işaretleri yaratmıştır.
Azınlık okullarının kapsam dışı bırakılarak kabul edilen yasada öngörülen bazı maddelerin, Lozan anlaşmasının uygulanması halinde azınlık okullarının statüsü gereği sahip olması gereken yetkiler olduğunu hatırlatırız.
Ülke genelindeki okullara idari olarak bazı hakları getiren yasal düzenleme yapılırken, azınlık eğitiminin bu haktan mahrum edilmesi, yasal düzenlemede azınlık okulları kapsam dışı bırakılması kabul edilemez. Bunun yanı sıra hazırlanan düzenlemeye tepki gösteren ve yasaya azınlık okullarıyla ilgili olarak açıklık getirilmesini talep eden ve bunun içinde meclis genel kurulunda konuşma yapan azınlık milletvekilleri İlhan Ahmet ve Hüseyin Zeybek’in taleplerine ve çağrılarına hiçbir şekilde cevap verilmemesini ve dikkate alınmamasını, son derece yanlış, vurdumduymaz ve kötü niyetli bir tutum olarak görmekteyiz.
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu olarak, yukarıda dile getirilen güncel sorunlar da dâhil olmak üzere, sorunlar yumağı halindeki azınlık eğitimiyle alakalı olarak bakanlık ve hükümet yetkililerini, Lozan antlaşması ve diğer ilgili düzenlemelerle belirlenen azınlık eğitiminin statüsünü dikkate alarak ve en önemlisi de azınlık eğitinin yok etmek değil, yaşatmak hedefiyle azınlığımızın temsilcileriyle yapıcı ve samimi diyaloğa davet ediyoruz.
Azınlık eğitim camiasıyla diyalog ve istişareden uzak, tek taraflı karar ve uygulamalarla azınlık eğitimini her geçen yıl biraz daha yıpratan, azınlık okullarının sayısını azaltma ve zaman içinde azınlık eğitimini itibarsızlaştırma ve yok etme hedefine hizmet eden politikaları ve kararları kınıyor, bir an önce bundan vazgeçilmesini talep ediyoruz."
Kaynak: shorturl.at/ruzFY (Erişim tarihi: 3.8.2021)
Bu içerik 02.08.2021 tarihinde yayınlandı ve toplam 125 kez okundu.