S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
“Çocuklarımızı azınlık okuluna gönderelim”
Batı Trakya Türk Öğretmenler Birliği (BTTÖB), azınlık ilkokullarındaki eğitim ile ilgili Azınlık mensubu ailelere bir çağrıda bulundu. 2023-2024 eğitim ve öğretim yılı ile ilgili ilkokullara kayıt döneminin başlamadığını hatırlatan açıklamada Azınlık anne – babalarına çocuklarının ilkokul eğitimleri ile ilgili iki dilli azınlık okullarını tercih etmeleri çağrısında bulundu.
Konu ile ilgili BTTÖB’ün açıklaması şöyledir:
“Sevgili Veliler,
Bu yıl ilkokullara kayıtlar 01-20 Mart 2023 tarihleri arasında yapılıyor. Geleceğimiz olan çocuklarımızın eğitimi muhakkak hepimiz için çok önemlidir. Ancak çocuklarımızın eğitimi kadar kendi kültür dairesinde yetişmeleri de mühimdir. Azınlık olarak kendi kimliğimizle yaşamanın yegâne yolu çocuklarımızın azınlık okullarına gitmesi ile mümkündür. Bu hususta duyarlı olmak ve çocuklarımıza ait oldukları kültürü öğretmek durumundayız. Özerk olan azınlık eğitiminden vazgeçmemiz söz konusu dahi olamaz. Ülkemiz yöneticileri bu talebimize saygı duymalıdırlar. Bu talep gayet insanidir. Her ebeveyn kendi geleceği olan evladını ait olduğu kültür içinde büyütmek ve yaşatmak ister. Bu sebeple özerk bir yapısı olan azınlık okullarımızın çocuk azlığı bahane edilerek kapatılmasına dur demek için, çocuklarımızı kararlı bir şekilde azınlık okullarına göndermeliyiz.
Eğitim güvencemiz alınarak Yunanistan’a emanet edildiğimiz günden bugüne 206 okulumuzu maalesef yitirdik. Bundan çok büyük üzüntü ve gelecek adına büyük bir kaygı duymaktayız. Okullarımızda bilinçli olarak yıllardır eğitim kalitesi düşük algısı yaratılarak, velilerimizin devlet okullarına yönelmesi sağlanmıştır. Okullardaki eğitim kalitesini bahane ederek, çocuklarını azınlık okullarına göndermeyen veliler, çevrelerindeki gördükleri tüm tahsilli yetişmiş insanların azınlık okullarından mezun olduklarını unutmamalıdırlar. Ki bizler azınlık okullarına gittiğimiz yıllarda teknoloji bu kadar gelişmiş ve çeşitli eğitim imkânları bu kadar yaygın değildi. Buna rağmen azınlık okulları bizlere inanılmaz bir bilinç kattı ve azınlığa duyulan aidiyeti geliştirdi.
Çocuğumuzun öğretim eksikliğinin her daim telafisi mümkün olmakla beraber kaybolan benliğini geri kazanmanın yolu çok meşakkatlidir. Her toplum gibi birinci amacımız kültürümüze, milli ve manevi değerlerimize bağlı nesiller yetiştirmek olduğunu, bunun da ancak azınlık okullarıyla mümkün olacağının altını bir kez daha çizmek istiyoruz. Bu hususta iyi düşünmek ve doğru kararlar vermek durumundayız. Çünkü bu vereceğimiz kararın çocuğumuzun tüm yaşamını etkileyeceğini hesap etmeliyiz. Okullarımızın ve azınlığımızın geleceği açısından oluşmuş tüm olumsuzlukları, azınlık okullarında ısrar ederek yenebiliriz. Azınlık olarak bunun üzerinde ivedilikle durmalı ve çözümler üretmeliyiz. Velilerimiz azınlığımızın bekası için muhakkak azınlık okullarımızı tercih etmelidirler. Okullarımızı kaybettikten sonra konuşulacak bir eğitim mevzuu zaten kalmayacaktır. Kısaca eğitimi konuşabilmek için, içinde eğitim verilen okullarımızın var olması gerekir.
Ayrıca ana dilini geliştirmek, tüm olumsuzluklara rağmen ancak azınlık okullarında mümkündür. Bilimsel olarak ana dilin eğitimdeki önemi kanıtlanmıştır. Bu sebeple dünyadaki tüm azınlıklar ana dilde eğitim almanın mücadelesini vermektedir. Azınlık eğitim dili Türkçedir. Resmi dil Yunanca ile paralel olarak Türkçe de geliştirilmelidir. Özgüveni yüksek bireyler yetiştirmek istiyorsak, çocuklarımız ana dilinin var olduğu ve ana dilinin saygı gördüğü okullara göndermeliyiz. Bu sebeple de azınlık okullarında ısrar etmeliyiz. İlkokula kayıtları yapılacak tüm yavrularımıza tüm eğitim ve öğretimleri boyunca sonsuz başarılar dileriz.”
Kaynak: https://gundemgazetesi.com/detayh.php?id=15723 (Erişim tarihi, 07.03.2023)
Bu içerik 06.03.2023 tarihinde yayınlandı ve toplam 154 kez okundu.