Ana Sayfa » Haftalık Balkan Raporu (11-17 Ocak 2024) » Bulgar..
S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Bulgaristan’ın Scengen’e kısmen dahil edilmesi iş sektöründe memnuniyetsizlik yarattı
AB Komisyonu’nun Bulgaristan ve Romanya’nın Schengen Bölgesine 2024 yılının Mart ayının sonunda sadece hava ve deniz yolu ile dahil edilmesi kararı, ülkede sert tepkilere yol açtı.
Cumhurbaşkanı Rumen Radev, 2024 yılına karma duygular ve yarı Anayasa, yarı Schengen, yarı gerçek, yarı bütçe, yarı reformlar ve yarı iktidar olmak üzere yarım yamalak çözümlerle girmekte olunduğu açıklaması yaptı. Ülkedeki iş sektörü de kısmi üyelikten dolayı duyduğu memnuniyetsizliği gizlemedi; hatta Sanayi Sermayesi Birliği tarafından Avusturya’nın inisiyatifleri ve mallarının Bulgaristan topraklarında boykot edilmesi çağrısı yapıldı. Öte yandan Başbakan Nikolay Denkov, kara sınırlarında uygulanan kısıtlamaların da kaldırılması yönündeki görüşmelerin sürdüğüne dair teminat verdi.
Mevcut durum iş sektörü ve ekonomiye hiçbir yarar sağlamadığı için Uluslararası Taşımacılar Birliği tarafından daha bu yılda Bulgaristan’ın Schengen Bölgesine karadan da katılmasına ilişkin anlaşmanın sağlanması beklentisi dile getirildi. Birliğin Müdürü Yordan Arabadjiev, BNR’ye şunları söyledi:
“Bulgaristan’ın AB ülkelerine yaptığı ihracatın yüzde 8 kadarı, deniz, nehir ve hava yolu ile gerçekleştiriliyor, geri kalan yüzde 92 küsürü, çoğunlukla karayolu, daha küçük bir bölümü ise demiryolu ile olmak üzere karadan yapılmaktadır. Yani mevcut durum, iş sektörüne, ekonomiye ve taşımacılık sektörüne hiçbir fayda sağlamamaktadır”.
Bulgaristan Sanayi Sermayesi Birliği Başkanı Vasil Velev de durumu “şimdiye kadar yaşananlar, bizi büyük hüsrana uğrattı” sözleriyle değerlendirdi. Bu bağlamda Avusturya istasyonlarının boykot edilmesi çağrısında bulundu ve transit geçiş yapan Avusturyalı araçlarının aynen Bulgar araçları gibi sürekli denetimlere tabi tutulması gerektiğini söyledi.
Dışişleri ve Ekonomi Eski Bakan Yardımcısı Milen Keremedçiev ise, Scehnegen Bölgesine kara yolu ile dahil edileceğimize ilişkin tarihin verilmemesi sebebinin diğer üye ülkeleri endişelendiren göç krizi olduğunu öne sürdü:
“Artmakta olan göç baskısı ile ilgili Avrupalı seçmenlerde kaygı dalgası izleniyor. Slovakya ve Hollanda’da yapılan seçimlerde kendini gösteren bu durum önümüzdeki dönemde de devam edecek. Göç konusu, AB hükümetlerinin üzerinde durması gereken esas konu olacak. Bunu yapmayanlar ise seçmenlerden çok güçlü tokat yiyecekler. Seçmenler, göç krizinin üstesinden gelinmesi ile ilgili şüpheci olurken AB için sınır ülkesi olan Bulgaristan ve Romanya bazı Avrupalı siyasetçiler için hedef tahtası olmaya devam ediyor.”
Kaynak: https://bnr.bg/radiobulgaria/post/101933789/biznesat-nedovolen-ot-priemaneto-na-balgaria-v-shengen-samo-po-vazduh-i-voda (Erişim tarihi, 15.1.2024)
Bu içerik 15.01.2024 tarihinde yayınlandı ve toplam 77 kez okundu.