S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Bosna-Hersekli çocukların yüzde 50'si okul eğitimlerini tamamladıktan sonra yurt dışına gidiyor
Bosna Hersek, demografik açıdan bölgede en çok zarar gören ülkeler arasında yer alıyor ve tahminler önümüzdeki kırk yıl içinde nüfusun yarısından fazlasını kaybedebileceğimizi gösteriyor. En büyük sorun ise dış göç. Özellikle de öğrencilerin yaklaşık yüzde 50'si okul eğitimlerini tamamladıktan sonra yurt dışına gidiyor. Bu durum mesleki personel yetiştiren okullarda daha çok görülüyor.
Geçtiğimiz yıl Bosna Hersek Çalışma ve İş Kurumu aracılığıyla başta Almanya ve Slovenya olmak üzere Avrupa ülkelerinde yaklaşık 13.500 kişi iş buldu, yani daha iyi şartlarda çalışmak üzere her gün 35 kişi ülkeden ayrıldı.
Ülkeden ayrılanların yaş sınırı ise giderek düşüyor. Meslek okullarında okuyan öğrencilerin büyük bir kısmı mezun olur olmaz hemen yurtdışına gidiyor. Janja Meslek Lisesi Müdürü Saša Matić şöyle diyor: “Bazı analizler yaptık, öğrencilerin yaklaşık yüzde 40 ila 50’si, okuldan mezun olduktan sonra daha Haziran ayından itibaren Hırvatistan ve Karadağ kıyılarındaki şehirlerden, Çek Cumhuriyeti’nden, Prag’dan seçkin otellerden aşçı veya garson olarak çalıştırılmak üzere teklifler alıyorlar ve kendilerine iyi maaş teklifleri sunuluyor.”
Girişimci Mile Stević, “Ekonomiyi canlandırmalıyız, insanları ülkemizde tutabilmek için elimizden geleni yapmalıyız. Onlara burada istikrarlı bir gelecek ve uygun çalışma koşulları sağlarsak onları burada tutabiliriz. Çalışma koşulları gevşetilmeli, iş yükümlülükleri genel olarak azaltılmalı, vergiler ve katkı payları azaltılmalı, genel olarak olmasa da en azından farklılaştırılmalıdır.” diyor.
Kaynak: https://radiosarajevo.ba/vijesti/bosna-i-hercegovina/porazavajuci-podaci-50-posto-djece-iz-bih-poslije-skolovanja-ide-u-inostranstvo/541525#google_vignette (Erişim tarihi, 16.04.2024)