S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Belgrad-Novi Sad hızlı treni hizmete girdi ve "Soko" treni 33 dakikada Novi Sad’a ulaştı.
Belgrad-Budapeşte uluslararası demir yolunun Belgrad-Novi Sad arasındaki kısmı ulaşıma açıldı ve bu rotadaki "Soko" adı verilen ilk hızlı tren, Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vuciç, Macaristan Başbakanı Viktor Orban ve Sırp siyasetçilerin katılımıyla seferlerine başladı. Tren Novi Sad'a 33 dakikada vardı.
Günde beş sefer yapacak olan tren saatte maksimum 200 kilometre hızla hareket edecek ve promosyon döneminde bilet fiyatı yedi yaşından küçük çocuklara ücretsiz ve yetişkinlere tek yön 300 dinar olacak.
"Soko"’nun geçeceği kısım, 2018 yılına kadar hazır olacağı vadedilmiş olan Belgrad-Budapeşte hızlı tren inşası projesinin bir parçasıydı. Demir yolunun modernizasyonu projesinin maliyetinin yaklaşık 2 milyar avro olduğu tahmin ediliyor. Projenin yapımına 2016 yılında 16 Orta ve Doğu Avrupa ülkesi ve Çin'in katıldığı zirvede karar verilmişti.
Sırbistan Cumhurbaşkanı Aleksandar Vuciç, "Bu proje, Sırpları ve Macarları daha da yakınlaştıracak, Budapeşte'ye iki, iki buçuk saatte varabileceğiz. Çok mutluyum, bu bizim için milat." dedi.
Macaristan Başbakanı Viktor Orban ise “Bugün iki ülkeyi, iki başkenti birbirine bağladık ve bu şekilde hem Sırplar hem de Macarlar için hayatı kolaylaştırdık.” dedi. Orban ayrıca "Hem Macarlar hem Sırplar zor bir tarihi kadere sahip halklardır, bugün iki halk arasındaki dostluk hiç bu kadar yakın olmamıştı." dedi.
Her iki şehirden günde 18 sefer gerçekleştirecek olan trenler, duracakları istasyon sayısında ve dolayısıyla iki şehir arasındaki seyahat süresinde farklılık gösterecek olan "Şehirlerarası", "Regio-Express" ve "Regio" olmak üzere üç tipe ayrılıyor.
Novi Sad'dan Kelebiya sınır kapısına uzanan 108,2 kilometre uzunluğundaki yüksek hızlı demir yolunun inşası için gereken fon ise Çin kredisinden sağlanıyor ve bu bölümün de üç yıl içinde tamamlanması hedefleniyor. İnşaat 1,2 milyar dolara mal olacak.
Belgrad-Budapeşte demir yolunun inşası toplamda yaklaşık 4 milyar avroya mal olacak.
Çin, Sırbistan ve Macaristan'ın ortak projesi olarak kabul edilen Belgrad-Budapeşte demir yolu Çin'in küresel girişimi "Kuşak ve Yol" kapsamındaki ilk projelerden birini oluşturmaktadır.
Kaynak: https://l24.im/rWMn (Erişim tarihi, 23.03.2022)
Bu içerik 19.03.2022 tarihinde yayınlandı ve toplam 86 kez okundu.