S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu’ndan cuma namazı kararına tepki
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu, Bölge Eğitim Müdürlüğünce Rodop ilindeki azınlık okullarına gönderilen bir genelgeyi değerlendirdi ve genelgenin din ve vicdan özgürlüğünü kısıtlamaya yönelik bir adım olduğuna vurgu yapılan bir açıklama metni yayınladı:
Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu tarafından yayınlanan metin:
“Batı Trakya Türk Azınlığı Danışma Kurulu 22 Eylül 2021 Çarşamba günü, eğitimle ilgili kurum yöneticilerinin katılımıyla gerçekleştirdiği acil ve kısıtlı toplantıda Bölge Eğitim Müdürlüğünce Rodop ilindeki azınlık okullarına gönderilen genelgeyi değerlendirdi.
Öğrencilerin Cuma namazına gitmesini engelleyen, il bölge eğitim müdürlüğü tarafından Rodop ilindeki Azınlık ilkokullarına gönderilen genelgenin, din ve vicdan özgürlüğünü kısıtlamaya yönelik bir adım olduğu aşikârdır. Zira cuma gününün İslâm dini mensupları için önemi bilindiği halde, böyle bir adım atılmaya çalışılması hakkaniyetli bir davranış değildir.
Cuma namazına gitmeyi adeta izne tabi tutmak ve bunu yaparken de öğrenciler arasında ders bakımından eşitsizlik yaratan bu düzenlemeyi, yıllardır yapılan uygulamanın aksine iyi bir örnek olarak göstermek, art niyetli bir davranış değilse de en hafif tabirle işgüzarlıktır.
Öğrencilerin velilerinden sorumluluk ihtiva eden beyanname talep etmenin amacı anlaşılmamaktadır. Bu, fişleme olarak nitelendirilmesi mümkün uygulamanın, hukuka uygunluğu soru işaretidir. Dolayısı ile bu uygulamanın ardında farklı bir amaç olduğu sezinlenmektedir.
Çok kısa bir süre önce yayınlanan eğitim yasasında azınlık eğitiminin özel ve özerk statüsüne vurgu yapılırken, bu konuda bu statü, hem de hukuka aykırı bir şekilde neden göz ardı edildiği ayrıca dikkat çekmektedir.
Yukarıda belirtilenler doğrultusunda, Rodop ve Evros illerindeki azınlık ilkokullarında yıllardır herhangi bir sorun yaşanmadan uygulanan sistemin, tüm azınlık ilkokullarında uygulanması ile ortada bir sorun kalmayacağı açıktır. Bu vesile ile tüm yetkilileri hassasiyetlerimize saygı duymaya ve bu hassasiyetlerimizi dikkate alan düzenlemeleri bir an evvel yapmaya davet ediyoruz.
Bu konu ile ilgili Encümenler Birliği Derneği’nin sosyal medya üzerinden başlatacak olduğu kampanyaya destek vermeniz, kazanılmış haklarımızın muhafaza edilmesi için önem arz etmektedir.”
Kaynak: https://gundemgazetesi.com/detayh.php?id=11567 (Erişim tarihi, 24.09.2021)
Bu içerik 23.09.2021 tarihinde yayınlandı ve toplam 128 kez okundu.