S
- 25-31 Temmuz 2024
- 18-24 Temmuz 2024
- 12-18 Temmuz 2024
- 05-11 Temmuz 2024
- 27 Haziran-04 Temmuz 2024
- 20-26 Haziran 2024
- 13-19 Haziran 2024
- 06-12 Haziran 2024
- 30 Mayıs- 05 Haziran 2024
- 23-29 Mayıs 2024
- 16-22 Mayıs 2024
- 09-15 Mayıs 2024
- 02-08 Mayıs 2024
- 25 Nisan-01 Mayıs 2024
- 18-24 Nisan 2024
- 11-17 Nisan 2024
- 04-10 Nisan 2024
- 28 Mart-3 Nisan 2024
- 21-27 Mart 2024
- 14-20 Mart 2024
- 07-13 Mart 2024
- 29 Şubat-06 Mart 2024
- 22-28 Şubat 2024
- 15-21 Şubat 2024
- 08-14 Şubat 2024
- 01-07 Şubat 2024
- 25-31 Ocak 2024
- 18-24 Ocak 2024
- 11-17 Ocak 2024
- 04-10 Ocak 2024
- 28 Aralık-03 Ocak 2024
- 21-27 Aralık 2023
- 14-20 Aralık 2023
- 07-13 Aralık 2023
- 30 Kasım-06 Aralık 2023
- 23-29 Kasım 2023
- 16-22 Kasım 2023
- 09-15 Kasım 2023
- 02-08 Kasım 2023
- 26 Ekim-01 Kasım 2023
- 19-25 Ekim 2023
- 12-18 Ekim 2023
- 05-11 Ekim 2023
- 28 Eylül-4 Ekim 2023
- 21-27 Eylül 2023
- 14-20 Eylül 2023
- 07 Eylül-13 Eylül 2023
- 31 Ağustos-06 Eylül 2023
- 24-30 Ağustos 2023
- 17-23 Ağustos 2023
- 10-17 Ağustos 2023
- 3-9 Ağustos 2023
- 27 Temmuz-2 Ağustos 2023
- 20-26 Temmuz 2023
- 13-19 Temmuz 2023
- 06-12 Temmuz 2023
- 29 Haziran-05 Temmuz 2023
- 22-28 Haziran 2023
- 15-21 Haziran 2023
- 09-15 Haziran 2023
- 02-08 Haziran 2023
- 26 Mayıs-01 Haziran 2023
- 19-25 Mayıs 2023
- 11-18 Mayıs 2023
- 04-10 Mayıs 2023
- 27 Nisan-03 Mayıs 2023
- 20-26 Nisan 2023
- 13-19 Nisan 2023
- 06-12 Nisan 2023
- 30 Mart-5 Nisan 2023
- 23-29 Mart 2023
- 16-22 Mart 2023
- 09-15 Mart 2023
- 02-08 Mart 2023
- 23 Şubat-1 Mart 2023
- 16-22 Şubat 2023
- 09-15 Şubat 2023
- 02-08 Şubat 2023
- 26 Ocak-1 Şubat 2023
- 19-25 Ocak 2023
- 12-18 Ocak 2023
- 05-11 Ocak 2023
- 29 Aralık 2022 - 4 Ocak 2023
- 22-28 Aralık 1022
- 15-21 Aralık 2022
- 08-14 Aralık 2022
- 01-07 Aralık 2022
- 24-30 Kasım 2022
- 17-23 Kasım 2022
- 10-16 Kasım 2022
- 03-09 Kasım 2022
- 27 Ekim-02 Kasım 2022
- 22-28 Eylül 2022
- 20-26 Ekim 2022
- 13-19 Ekim 2022
- 06-12 Ekim 2022
- 29 Eylül-5 Ekim 2022
- 15-21 Eylül 2022
- 08-14 Eylül 2022
- 01-07 Eylül 2022
- 25-31 Ağustos 2022
- 18-24 Ağustos 2022
- 11-17 Ağustos 2022
- 04-10 Ağustos 2022
- 28 Temmuz - 03 Ağustos 2022
- 21-27 Temmuz 2022
- 14-20 Temmuz 2022
- 07-13 Temmuz 2022
- 30 Haziran-6 Temmuz 2022
- 23-29 Haziran 2022
- 16-22 Haziran 2022
- 09-15 Haziran 2022
- 02-08 Haziran 2022
- 26 Mayıs-01 Haziran 2022
- 19-25 Mayıs 2022
- 12-18 Mayıs 2022
- 05-11 Mayıs 2022
- 28 Nisan - 4 Mayıs 2022
- 21-27 Nisan 2022
- 14-20 Nisan 2022
- 07-13 Nisan 2022
- 31 Mart - 6 Nisan 2022
- 24-30 Mart 2022
- 17-23 Mart 2022
- 10-16 Mart 2022
- 03-09 Mart 2022
- 24 Şubat - 2 Mart 2022
- 17-23 Şubat 2022
- 10-16 Şubat 2022
- 03-09 Şubat 2022
- 27 Ocak - 2 Şubat 2022
- 20-26 Ocak 2022
- 13-19 Ocak 2022
- 06-12 Ocak 2022
- 30 Aralık 2021-5 Ocak 2022
AB Parlamentosu, Hırvat üyelerin desteği olmaksızın Bosna Hersek’le ilgili bir raporu onayladı.
Avrupa Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi, Bosna-Hersek ile ilgili Hırvat parlamenterlerin desteklenmediği bir rapor belirledi. Bu rapor, uzlaşma süreci, demokratik kurumların işleyişi, hukukun üstünlüğü, temel insan hakları, sosyo-ekonomik reformlar, bağlılık, enerji, çevre, dış politika ve güvenlik ile alakalı olmak üzere yedi bölüme ayrılmaktadır.
Bununla birlikte Avrupa Birliği’nin, Bosna-Hersek’in bağımsızlığını, toprak bütünlüğünü ve egemenliğini güçlü bir şekilde desteklediğine dikkat çekildi. Bunun yanı sıra Bosna-Hersek Anayasası’nın ve bağımsızlığının ihlal edilmesi kınanarak yerel politikacıları, Avrupa İnsan Hakları Sözleşmesi ile uyumlu bir Anayasa düzenlemesi yapmaya davet edildi. Ayrıca Srebrenica’daki soykırım da dahil olmak üzere savaş suçlarının yüceltilmesi ve inkar edilmesi ve ırkçı söylemler kınandı.
AB Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi’nde, eğitim yoluyla da gençlerin uzlaşma sürecine dahil olmaları gerektiği görüşüldü. Etnik kimlik temelinde ayrımcılığa dayalı çeşitli gerekçelerle eğitimde çocuklara yönelik ayrımcılığın ortadan kaldırılması talep edildi. “Tek çatı altında iki ayrı okul” diye bilinen ayrımcı eğitim kurumlarının kaldırılması gerektiğine bir kez daha dikkat çekildi. Okul müfredatında kullanılan tarih ders kitaplarında yer alan farklı içeriklerin ortak gelişime, sivil kimliğe ve toplumsal uyuma bir tehdit oluşturdukları tespit edildiği ve gençlere gelecek vadedebilecek bir eğitim reformunun yapılması gerektiği vurgulandı. Ayrıca AB Parlamentosu Dış İlişkiler Komitesi Bosna-Hersek’in devlet otoritesini güçlendirmesi, Yüksek Yargı ve Savcılık Kurulu’nun reformları ile insan haklarının iyileştirmesi ve sosyo-ekonomik reformların uygulanması üzerinde çalışılması gerektiği ifade edildi.